According to a post by Electronic Frontier Foundation’s Marcia Hofmann on Dec. 22, a WikiLeaks mirror was shut down by its host, SiteGround, as result of pressure from its upstream provider, SoftLayer. SoftLayer claimed the mirror Wikileaks site violated the company’s Acceptable Use Policy and ToS, wrote Hofmann.

A Google search turned up at least two users who claimed their WikiLeaks mirrors had been shut down by SiteGround. While the EFF post didn’t identify the mirror’s owner by name, the stories were identical.

Thursday, December 23, 2010
eWeek.com

Related Issues